فروش لوله كاندوئيت | قيمت لوله كاندوئيت | توليد كننده لوله كاندوئيت

۲۴ بازديد

لوله كاندوئيت ، پوششي از جنس هاي مختلف است كه براي محافظت از سيم هاي برق و عايق كردن آن ها در مقابل آتش سوزي و همچنين عدم تماس با هادي هاي ديگر به كار برده مي شود. 

لوله كاندوئيت برق از جمله روش هايي است كه براي حفاظت و نظم دادن سيم ها در سيم كشي به كار برده مي شود و با توجه به انواع آن در كارهاي مختلف از آن استفاده مي‌ كنند.
لوله هاي كاندوئيت داراي جنسي از فولاد بوده و نخستين بار در سال ۱۸۰۰ در خارج از كشور اين لوله ها توليد شدند‌. بنابراين در بازار خريد و فروش ايران اين لوله ها با نام كاندوئيت معروف هستند. لوله كاندوئيت در واقع كانالي استوانه‌اي شكل است كه داراي طول ۶ متر بوده و دو سر آن باز مي باشد و سطح داخلي و خارجي آن به شكل دايره طراحي شده است.

جنس لوله فولادي كاندوئيت

جنس لوله فولادي كاندوئيت از تركيب فلزات و آلياژي مانند آلومينيوم، تيتانيوم، تنگستن و فلز پايه آهني مي باشد. اين تركيبات باعث افزايش مقاومت لوله فولادي مي‌شود. از اين لوله ها مي توان براي لوله كشي در داخل و خارج از زمين استفاده كرد.
مطابق با استاندارد هاي ملي برق، هر كدام از لوله هاي كاندوئيت بايد داراي برچسب ul باشند و اگر محصول توسط NFPA براي استفاده و استاندارد بودن تاييد شود، از لوله كاندوئيت با در نظر گرفتن انواع آن در اندازه و ابعاد مختلف استفاده هاي زيادي مي شود. لوله هاي كاندوئيت براي برق ساختمان، مكان هاي تجاري، هتل ها، تاسيسات زيرزميني شركت ها و … به كار برده مي شوند.

انواع لوله كاندوئيت
انواع لوله كاندوئيت ، لوله كاندوئيت داراي مزاياي زيادي مي باشد. براي مثال در سيم كشي تاسيسات و ساختمان ها استفاده از اين لوله ها موجب محافظت از سيم ها در برابر تداخلات نويزي، سيم ها و كابل ها مي شود. با توجه به نوع و قيمت لوله كاندوئيت مي توان از آن در جاهاي مختلفي استفاده كرد. اين لوله ها معمولا سفت و محكم هستند و از آنها مي‌توان بر روي سطح و درون كار استفاده كرد. براي خمش يا فرم دهي اين لوله ها از دستگاه لوله خم كن استفاده مي كنند.

 
توليد كننده لوله كاندوئيت

توليد كننده لوله كاندوئيت ، اين لوله ها را در انواع مختلفي توليد كرده و به بازار عرضه مي كنند. در ادامه اين مقاله برخي از انواع لوله كاندوئيت را معرفي مي كنيم.
لوله كاندوئيت فلزي: اين نوع لوله كاندوئيت از جنس فلز فولاد مي باشد.
لوله كاندوئيت پي وي سي: همان گونه كه از نام اين لوله مشخص است، اين لوله داراي جنس پي وي سي بوده و از نظر قيمت نسبت به ديگر لوله ها ارزان تر مي ‌باشند. از مزاياي لوله هاي پي وي سي مي توان به اين موضوع اشاره كرد كه اين نوع كاندوئيت در مقابل زنگ زدگي و خوردگي داراي دوام بسيار خوبي هستند و توليد كننده هاي لوله كاندوئيت، توصيه مي كنند كه در زير سقف هاي بتني از اين لوله ها استفاده شود. يكي از معايب اين نوع كاندوئيت مقاومت كم آن نسبت به حرارت مي باشد.
لوله كاندوئيت پلي اتيلن: اين نوع لوله كاندوئيت داراي انعطاف پذيري بين pvc و خرطومي بوده و از اين رو داراي مقاومت بالايي در مقابل ضربات هستند و در زير سقف از آن ها استفاده مي‌ شود.
لوله كاندوئيت گالوانيزه سرد و گرم : توليد كننده لوله كاندوئيت از فلزات روي و كادميم براي توليد اين اين كاندوئيت استفاده مي كنند، در برابر رطوبت و زنگ زدگي از مقاومت خوبي برخوردار هستند.
لوله كاندوئيت خرطومي پلاستيكي و فلزي: پلاستيك به كار رفته در اين نوع كاندوئيت از نوع pvc بوده و قيمت آن نسبت به كارايي كه دارد، ارزان مي باشد. اين نوع كاندوئيت ها داراي بسته بندي هايي در قطرهاي مختلف و به صورت ۵۱ متري و ۵۲ متري هستند.

انواع لوله هاي كاندوئيت فلزي

لوله كاندوئيت فولادي
لوله كاندوئيت فولادي ، براي جلوگيري از نويز در مدارات حساس بيشتر از لوله ‌هاي كاندوئيت فولادي استفاده مي كنند. اين نوع از لوله هاي كاندوئيت ويژگي هاي انواع ديگر لوله‌ هاي كاندوئيت مانند حفاظت در برابر رطوبت، بخارهاي شيميايي، مقاوم بودن در برابر ضربات و فشار را دارا مي باشند و با توجه به نوع نياز داراي انواع مختلفي هستند.


لوله كاندوئيت مشكي
لوله كاندوئيت مشكي ، در اين نوع كاندوئيت با استفاده از يك لايه رنگ، سطح لوله پوشيده مي‌شود و براي محافظت در برابر زنگ زدگي و رطوبت از آن استفاده مي‌شود.


لوله كاندوئيت گالوانيزه
لوله كاندوئيت گالوانيزه ، لوله هاي كاندوئيت گالوانيزه در انواع مختلف كاندوئيت عمقي داغ و گالوانيزه بدون درز ضد انفجار توليد مي شوند كه روي سطح آن با استفاده از مواد مقاوم به روي و كادميم براي محافظت در مقابل زنگ زدگي و خوردگي پوشيده مي شود. از لوله هاي گالوانيزه در صنايع، سيستم هاي امنيتي مانند دوربين هاي مدار بسته، شبكه هاي كامپيوتر و سيستم اعلام حريق و آتش نشاني استفاده مي شود.


لوله كاندوئيت انعطاف پذير
لوله كاندوئيت انعطاف پذير ، از اين نوع لوله كاندوئيت در ساختمان ها به منظور عبور سيم ها از درزهاي انبساطي و اتصال آنها به موتور و دستگاه هايي كه فعاليت آنها داراي لرزش است، استفاده مي كنند. در اين نوع كاندوئيت ها پوشش لاستيكي وجود دارد كه به آن قابليت انعطاف مي دهد.


فروش لوله كاندوئيت
فروش لوله كاندوئيت ، امكان عبور دادن انواع مختلف از كابل ها از ميان لوله كاندوئيت وجود دارد. همچنين مي توان لوله كاندوئيت را به صورت ضد آب نيز توليد كرده و از آن استفاده نمود. از طريق اين لوله، امكان محافظت از مدارهاي حساس در تداخل هاي الكترومغناطيسي وجود دارد تا با مصرف كمتر اتصالات، هزينه‌هاي آن را كاهش داد. در مواقعي كه بايد كابل از مسير با شكل نامتوازن عبور داده شود، اين قابليت كاربرد زيادي دارد. البته لازم به ذكر است كه جهت خمكاري اين لوله ها به ابزارهاي مخصوص خمكاري نياز مي باشد.
استفاده از لوله كاندوئيت فلزي گران‌تر از ساير لوله‌هاي كاندوئيتي غير فلزي (مثلا PVC) است، چراكه فولاد گران‌تر از PVC است و اجرت نسب آن هم بالاتر است. لذا در كاربري‌هاي مسكوني كمتر شاهد استفاده از لوله كاندوئيت فلزي هستيم.
از آنجاييكه لوله كاندوئيت فلزي، كابل‌ها را بطور كامل از محيط ايزوله مي‌كند، اين كابل‌ها امكان انتقال حرارت كمتري به محيط را دارند. از اين ‌رو در صورت عبور دادن چندين كابل از يك لوله‌ كاندوئيت بايد آمپر آن‌ها را كاهش داد.
لوله كاندوئيت فلزي داراي قيمت گران تري نسبت به لوله كاندوئيت غير فلزي مانند پي وي سي مي باشد. زيرا فولاد قيمت گرانتري نسبت به pvc دارد و همچنين هزينه نصب آن بالاتر مي باشد. بنابراين در كاربري هاي مسكوني از لوله كاندوئيت فلزي كمتر استفاده مي شود. چون لوله هاي كاندوئيت فلزي مي‌توانند كابل ها را به طور كامل از محيط ايزوله كنند. پس كابل ها امكان انتقال حرارت كمتري به محيط دارند. بنابراين اگر چندين كابل از يك لوله كاندوئيت عبور داده شوند، لازم است كه آمپر آن ‌ها را نيز كاهش داد.


فروش لوله كاندوئيت
انواع لوله كاندوئيت فلزي

انواع لوله كاندوئيت فلزي ، با توجه به ضخامت و خواص فيزيكي كه لوله هاي كاندوئيت دارند، اين لوله ها داراي دسته بندي هاي مختلفي مي باشند و با در نظر گرفتن خواص مكانيكي و صنعتي و همچنين بودجه خود مي توان از ميان انواع مختلف آن، لوله كاندوئيت مورد نظر را انتخاب كرد.
لوله كاندوئيت فلزي سخت (Rigid metal conduit)
لوله كاندوئيت فلزي سخت ، اين نوع لوله كاندوئيت، داراي جداره اي ضخيم بوده و در توليد آن از فولاد گالوانيزه، فولاد ضد زنگ و آلومينيوم استفاده مي شود.
لوله كاندوئيت سخت گالوانيزه (Galvanized rigid conduit)
لوله كاندوئيت سخت گالوانيزه ،  اين نوع از كاندوئيت در واقع همان لوله هاي فولادي گالوانيزه دو سر رزوه مي باشند.
لوله كاندوئيت فلزي مياني (IMC)
لوله كاندوئيت فلزي مياني ، اين نوع لوله كاندوئيت فولادي نسبت به لوله هاي EMT داراي وزن سنگين تري بوده و از لوله هاي RMC سبك‌ تر هستند. اين لوله ها ممكن است رزوه اي هم باشند.
لوله كاندوئيت فلزي برق (Electrical metallic tubing)
لوله كاندوئيت فلزي برق ،  لوله هاي كاندوئيت برق با نام جدار نازك نيز معروف هستند و با قيمت ارزان تر و وزن سبك تري نسبت به كاندوئيت GRC عرضه مي شوند. بنابراين اين نوع كاندوئيت داراي كاربرد زيادي است. ولي نمي توان آن را رزوه اي كرد و اتصال آن به صورت پيچي مي باشد.

لوله كاندوئيت آلمينيومي
لوله كاندوئيت آلمينيومي ، در اماكن صنعتي مانند كارخانجات فرآوري مواد غذايي كه به كاندوئيت مقاوم به خوردگي نياز مي باشد، از اين نوع كاندوئيت استفاده مي شود. در زير بتن نمي توان از كاندوئيت آلمينيومي استفاده كرد. زيرا آلومينيوم با آلكالين هايي كه در سيمان وجود دارند، واكنش مي دهد. از اين رو در اين شرايط لازم است كه لايه اي از مواد محافظ را روي آن اعمال كنند. در طول هاي برابر لوله كاندوئيت آلومينيومي از وزن پايين تري نسبت به كاندوئيت فولادي برخوردار است و بنابراين استفاده از كاندوئيت آلومينيومي از كاندوئيت فولادي به صرفه تر خواهد بود.
از مزيت هايي كه باعث فروش لوله كاندويت مي شود، استفاده از آن در سيم كشي تأسيسات ساختماني، محافظت از آسيب ديدن و تداخلات نويزي سيم ها، منظم تر شدن كابل ها و استفاده راحت تر از كابل ها مي باشد.


اتصالات لوله كاندوئيت

اتصالات لوله كاندوئيت ، برخلاف شباهتي كه لوله كاندوئيت با ديگر لوله ها دارد، لوله كاندوئيت از اتصالات مخصوص به خود برخوردار مي باشد و مصالح مختلف مثل آلومينيوم، چدن، پي وي سي و … با استفاده از اين اتصالات ساخته مي‌ شوند.
اتصالات به جعبه‌: اين نوع اتصالات براي متصل كردن كاندوئيت به جعبه تقسيم يا جعبه فيوز به كار برده مي شوند و به جعبه پيچ و مهره شده و از سوي ديگر لوله را محكم نگه مي دارند. براي توليد اين اتصالات از فلز روي به صورت ريخته گري شده استفاده مي‌شود. ولي در كاربرد هايي كه به مواد محكم نياز باشد، از چدن يا آلومينيوم استفاده مي شود.


قيمت لوله كاندوئيت

قيمت لوله كاندوئيت ، بر روي قيمت لوله كاندوئيت، عوامل مختلفي تاثير گذار هستند. يكي از مواردي كه روي قيمت لوله كاندوئيت تاثير مي گذارد، نوع لوله ها است كه داراي انواع مختلف كاندوئيت هاي بدون درز، كاندوئيت هاي رنگ مشكي، كاندوئيت هاي گالوانيزه درز جوش، كاندوئيت هاي فلكسيبل مي باشد. اندازه شاخه هاي لوله و اينكه اين لوله ها آبكاري شده اند يا نه، از ديگر عوامل مؤثر روي قيمت لوله كاندوئيت هستند.
همچنين با توجه به مكان مورد استفاده از لوله و جنس و اندازه اي كه در ساختمان از آن استفاده مي شود، اين لوله ها داراي قيمت هاي مختلفي مي باشند. توليد كننده هاي لوله كاندوئيت براي براي فروش لوله كاندوئيت از تقسيم بنديي استفاده مي كنند كه شامل پنج دسته كاندوئيت فلزي، كاندوئيت پي وي سي، كاندوئيت گالوانيزه سرد و گرم، كاندوئيت پلي اتيلن و كاندوئيت خرطومي پلاستيكي و فلزي تقسيم مي باشد و هر يك داراي قيمت مختلفي است.
منابع :
لوله كاندوئيت
فروش لوله كاندوئيت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.